motekonomiskfrihet.blogg.se

I framtiden vill vi kunna leva på sparat kapital. Här kommer vi skriva lite tankar och funderingar kring ekonomi och göra lite uppföljningar hur det går för våra sparade pengar.

Jag har börjat låtsasröka!

Publicerad 2017-09-16 13:21:37 i Allmänt, Sparande,

Jag tycker att det är svårt för oss att lägga undan massa pengar direkt när lönen och föräldrapenningen kommer. Dels för att det här varit väldigt olika belopp och dels för att vi inte har någon riktig koll på våra utgifter. 
Därför för vi över pengar lite då och då till avanza.
Men nu har jag kommit på ett till sätt...
När man slutar röka så sparar man ju massa pengar per år så nu har jag har börjat låtsasröka 😄😅 tänkte föra över ca. 40 kronor om dagen eller varannan dag till ett konto och sedan för jag över allt till avanza i slutet av månaden. 
Det blir inte så kännbart på kortet när det bara är småsummor som försvinner. Får se om det blir en strategi att fortsätta med eller om det bara kommer kännas krångligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela