motekonomiskfrihet.blogg.se

I framtiden vill vi kunna leva på sparat kapital. Här kommer vi skriva lite tankar och funderingar kring ekonomi och göra lite uppföljningar hur det går för våra sparade pengar.

Våra förutsättningar

Publicerad 2017-07-21 08:14:12 i Allmänt,

När jag för ett tag sedan läste om fantastiska farbror fri och fru fri i en artikel på Aftonbladet så började en klocka ringa i huvudet på mig. Man MÅSTE INTE jobba ända till pensionsåldern! WHAT! Varför började jag (vi) inte spara tidigare???
Okej. Inget att gräma sig över. Jag är 27 och sambon är 26 år. Tid finns alltså. Kruxet är att nu när vi kommit på att vi vill spara (mycket) pengar så är jag föräldraledig och kommer fortsätta vara tills april nästa år, ska vara hemma tills sonen är 1,5 år = inte så hög inkomst. Det positiva med föräldraledigheten (förutom all värdefull tid med vår son) är att vi kommer få massa pengar över när jag börjar jobba igen 🤗😆 
Så, kan en snickare och industriarbetare nå ekonomisk frihet? Det får tiden utvisa 🤗

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela